PROGRAMA GUITARRA JAZZ


GUITARRA JAZZ – NIVEL ELEMENTAL
 

  1. Escales i arpegis Associats (en posició i en una sola corda)
     
  • Major i les seves relatives (dòrica, frígia, lidia, mixolídia, aeolia i locria); 7 posicions
  • Pentatònica major i menor (blues); 5 posicions
     
  1. Acords (posició fonamental, amb fonamental a les cordes 6, 5 i 4)
     
  • Tríades majors y menors
  • Quatríades: Maj7, 7, m7b5, º7, 6, 7sus4
  • Continuïtat harmònica: tenir una noció bàsica del enllaç IIm7-V7-IMaj7
     
  1. Lectura a vista
     
  • Acords bàsics i melodies amb figures de rodones, blanques, negres i corxeres a una velocitat màxima de 80 bmp la negra. Tonalitats amb no més de tres alteracions
     
  1. Interpretació (el capítol més important)
     
  • 1 tema de guitarra sola (estudi tipus Leavitt)
  • 1 tema “Standard” (a elegir) en format de duet o combo (pot ser amb base programada)
  • 1 solo d’un “Mestre del jazz” de 16 compassos com a mínim (tocar sol i tamb de l’original)
     

GUITARRA JAZZ – NIVELL MIG

  1. Tècnica
     
  • Exercicis gimnàstics per a les dues mans
  • Estudis clàssics
  • Estudis d’arpegis / escales
  • Estudis d’acords (tipus Leavitt)
     
  1. Coneixement del màstil
     
    a) Acords
    i) Inversions / disposicions (totes les espècies, tots els grups de cordes)
    ii) Continuïtat harmònica (amb i sense tensions disponibles) – IIm7-V7-Imaj7-I6 – IIm7b5-V7b9-ImMaj7-Im6 – IMaj7-I7-IVMaj7-Ivm6 – IIIm7-VI7-IIm7-V7
     
    b) Escales / arpegis
  • Mode jònic i relatius
  • Menor melòdica y relatives principals (alterada i lidia b7)
  • Menor harmònica i la relativa mixolídia b9 b13
  • Disminuïda simètrica
  • Tonal.
     
  1. en posició (vertical, patrons visuals i digitals, funció de las notes en relació amb la fonamental, sistema “paral·lel”)
  2. en una sola corda (horitzontal, noms i localització de notes, relació directa interval / distància recorreguda (molt didàctica), sistema “relatiu”)
  3. combinador (guitarra “total”, connexió entre posicions) a y b han d’estar molt relacionats, son part d’una mateixa cosa
     
    c) Lectura “a vista” en 1. i en 2.
     
  4. Languatge / interpretació
     
  • temes
  • solos
  • patrons (frases fetes) per a cadències harmòniques (en moviment); per a acords / modes fixos (estàtics) Analitzar perquè funcionen (en elació amb l’harmonia) tant els temes, els solos com els patrons.
     
  1. Forma / ritme / personalitat
     
  • Controlador de forma; exercicis tipus tocar / callar (frases cuadrades), etc.
  • Exercicis de tempo; swing, articulació i independència.
  • Potenciar la imaginació/personalitat, tocar de forma molt lliure amb un sol paràmetre fixe (pot ser el tempo, una forma, un acord, etc.) buscant ser original i molt musical.
  • Gravar-se. Es recomana buscar un balanç (tenint en compte les necessitats i particularitats de cada guitarrista) entre els temps dedicats a cada un dels quatre capítols anteriors.

Follow Joel Moreno Codinachs on: