Joel Moreno Codinachs va néixer a Barcelona en un família amb una gran passió per la música en la què quasi tothom toca algun instrument. Aviat va començar amb la guitarra influenciat per aquest entorn.
A l’edat de catorze anys descobreix la guirarra elèctrica i comença a tocar blues i rock. Poc més tard tard s’enamora de les harmonies del Jazz i la música brasilera. Des de llavors no ha deixat de tocar aquestes músiques. Lidera el seu quintet i trio i des de l’any 2019 és membre de la companyia de teatre La Copla de Wisconsin. Col·labora habitualment amb la cantant italiana establerta a Barcelona Laura Milazzo i participa en diversos projectes musicals de la ciutat. Ha publicat, amb el seu quintet, Songs for Midnight Dancers (Underpool 2017), el seu segon disc com a lider. El seu àlbum de debut, Emergexit (Errabal 2010), el va enregistrar a Nova York i l’any 2015 va presentar el CD PLAY (Errabal 2015) amb Diana Palau & Joel Moreno Project, un treball sorgit de la col·laboració amb la cantant Diana Palau. També ha participat en diversos enregistraments com Nit de Setembre d’Helena Rosich (TempsRECORD 2020) on també fa d’arranjador i director musical, Chiquilladas Pintorescas (JazzGranollers Records 2015) amb Sabina Witt Grup, Estrada do sol (TempsRECORD 2012) i Flor de cerrado (TempsRECORD 2014) amb Luna Cohen Grup -discs on, a part d’intèrpret, també exerceix de productor musical-, Fight with your best weapons (Barcelona Underground scene 2014) amb Bernat Hernandez, Després del Jazz (Audiovisuals de Sarrià 2011) amb Martí Ventura Quartet i col·laborat en el disc L’aigua no es mou (Satélite K 2011) de Folkincats.
Amb la companyia de teatre La Copla de Wisconsin ha presentat quatre espectacles: There was a fiesta at Carnegie Hall (2016), The Century’s (2018), El mal del Jazz (2019) i Cançons que acaben en Fade Out (2022) on, a part de fer les composicions i arranjaments, també fa d’actor.
A part de la seva faceta com a intèrpret també exerceix com a docent i arranjador musical.
És laietà, però ha viscut en diverses ciutats abans de tornar a la seva Barcelona natal. Resideix dos anys a Nova York on viu les experiències musicals més intenses sota la tutela de Peter Bernstein, John Scofield, Jonathan Kreisberg i Jean Michel Pilc. Obté un Màster de Música a la New York University gràcies a una beca de “La Caixa”.
Abans de passar per Nova York viu quatre anys a Amsterdam, graduant-se al Conservatori Reial de La Haia. La seva carrera comença, però, a Barcelona sota la guia de músics com Mario Rossy i Albert Cubero.